Skip to main content
CUC 2024

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
13.4MB

Umjetna inteligencija u programiranju

U uobičajenom programiranju računalo ima set uputa za definirani skup scenarija. U našoj radionici da bismo oponašali AI, koristit ćemo funkciju programa Scratch kako bismo pronašli nasumične fraze na koje se daje „pametan“ odgovor. U sve aktivnosti radionice ugradile smo sposobnost strojeva da interpretiraju i analiziraju oblike ljudske komunikacije, poput teksta i govora. U istinskoj AI, cilj je oponašati ljudsku komunikaciju podučavajući stroj da čita, piše, govori i sluša pružajući mu mnoštvo primjera komunikacijskih podataka i podučavajući stroj primjerom ili puštajući ga da sam otkriva obrasce. Aktivnost koju će polaznici odraditi koristeći Scratch 3.0 i blokove "Tekst u govor" i "Prevedi" je istraživanje blokova pretvaranjem teksta u govor i prevoditi ih na različite jezike koristeći proširenje. Planiranu aktivnost proširit ćemo jednostavnim zadacima, pokazat ćemo im mogućost izrade chatbota za razgovor s posjetiteljem iz inozemstva. Polaznici će dobiti gotovo rješenje ovog programa, a svaki korak bit će im objašnjen.

Strojno učenje je podpodručje AI koje može naučiti stroj kako učiti. To je metoda obrade svih podataka danih u pozadini s različitim algoritmima učenja, metodama rješenja i stvaranjem rješenja za njih. Prva aktivnost jest preuzimanje proširenja na mBlock 5 pomoću kojeg će biti prikupljena slika s fotoaparata (bit će dovoljno na par sekunda uključiti kameru kako bi sustav fotografirao polaznika) zahvaljujući modulu za strojno učenje umjetne inteligencije. Ta će slika biti obrađene u pozadini samog programa, što će biti proces strojnog učenja. Nakon završetka učenja započet ćemo kodiranje jednostavnim blokovima u nekoliko linija koda. Nakon kodiranja dobit ćemo odgovor na pitanje koliko imamo godina, kao prosječnu vrijednost. Aktivnost ćemo proširiti dodatnim kodom. U istom programu koristit ćemo proširenje Teachable Machine pomoću kojeg ćemo u programu moći trenirati model fotografiranjem ispisane strelice na listu papira u 4 moguća smjera, što će kasnije koristiti za kretanje lika kroz nacrtani labirint u programu mBlock.

Ciljana grupa: Učitelji u osnovnim školama: učitelji/profesori informatike, učitelji tehničke kulture, učitelji razredne nastave, entuzijasti i stručnjaci sa STEM područja.

Potrebna predznanja: Dovoljno je da polaznici poznaju osnove rada na Windows operativnom sustavu i osnovno korištenje Internetom i računalom. Poželjno je da imaju iskustava s osnovama programiranja, a bonus je ukoliko poznaju rad u mBlock 5 i Scratch 3.0.

Broj sudionika: 15

Uvjeti za sudjelovanje na radionici: 

Valentina Blašković
Prva osnovna škola Ogulin
Croatia

Valentina Blašković, rođena 4. veljače 1987. u Ogulinu. Diplomirala je 2011. godine na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu i stekla zvanje magistre primarnog obrazovanja s modulom Informatika. Trenutno radi kao učiteljica Informatike u Prvoj osnovnoj školi Ogulin. Potpredsjednica i voditeljica je programa i radionica Robotike u Društvu pedagoga tehničke kulture Ogulin, kao i volonter u EU projektu STEM bajka. Radila je kao član povjerenstva za prosudbu udžbenika i radnih bilježnice za predmet Informatika u Ministarstvu znanosti i obrazovanja u tri navrata. Dobitnica je nagrade od strane Ministarstva za najbolji digitalni obrazovni sadržaj, među 100 izabranih u prosincu 2018., te je dobitnica nagrade MZO za najuspješnijeg odgojno-obrazovnog djelatnika svih pet godina. Sudjelovala je u izradi inovativnih metodičkih preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma i međupredmetnih tema za osnovnu i srednju školu, te je snimala video lekcije – Škola za život i i-nastava od strane MZO-a. 2020. godine dobila je Godišnju nagradu Hrvatskog Robotičkog Saveza za edukaciju u robotici, odnosno izuzetan prinos razvitku i unaprjeđenju izvanškolskog i izvannastavnog odgoja i obrazovanja na području robotike u 2019. Dobitnica je godišnje nagrade Hrvatske zajednice tehničke kulture za 2020.godinu za doprinos razvitku i unaprjeđenju tehničkog odgoja i obrazovanja djece i mladih, te popularizaciju tehničke kulture u udrugama tehničke kulture. U svibnju 2021. napredovala je u zvanje učitelj mentor, a u rujnu postala je dio velike zajednice inovativnih nastavnika MIE stručnjaka iz cijelog svijeta kao MIE expert za generaciju 2021./2022. i 2022./2023. U svibnju 2022. dodijeljena joj je Državna nagrada za tehničku kulturu – Faust Vrančić.

Kristina Slišurić
OŠ „Matija Gubec“ Cernik
Croatia

Kristina Slišurić, rođena 20. prosinca 1978. u Varaždinu. Diplomirala 2001. na FOI u Varaždinu i stekla zvanje diplomiranog informatičara. 2002./2003. položila kolegije pedagoško-psihološkog obrazovanja na Visokoj učiteljskoj školi u Čakovcu. Dobitnica je Rektorove nagrade 2002. godine. Radi kao učiteljica informatike u OŠ „Matija Gubec“ Cernik. Niz godina mentor je učenicima na Državnoj razini natjecanja iz Informatike. Radila kao član radne skupine za informatiku za provedbu cjelovite kurikularne reforme. U listopadu 2019. promovirana u zvanje učitelja mentora. Dobitnica je nagrade od strane Ministarstva za najbolji DOS u prosincu 2018., te nagrade MZO za najuspješnijeg odgojno-obrazovnog djelatnika svih pet godina. Sudjelovala je u izradi inovativnih metodičkih preporuka za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikuluma i međupredmetnih tema. Snimala videolekcije – Škola za život i i-nastava. U rujnu 2021. ostala je dio velike zajednice inovativnih nastavnika MIE stručnjaka iz cijelog svijeta kao MIE expert za generaciju 2021./2022., a s istim nastavlja i sve iduće godine. Od veljače 2022. ima status Leading Teacher u projektu CodeWeek. Dobitnica nagrade Outstanding Leading Teacher Award u projektu EU Code Week u Brussellu 2023. Aktivno sudjeluje u projektu Budi Internet genijalac Udruge Suradnici u učenju i ostalim projektima udruge. Članica uredništva digitalnog časopisa Pogled kroz prozor. Volonterski uključena u rad Organizacijskog i Programskog odbora za međunarodno natjecanje Dabar. Autorica zadataka za međunarodno natjecanje Dabar. Piše članke s primjerima dobre prakse i objavljuje ih u online časopisima. Voditeljica Županijskog stručnog vijeća Informatike/Računalstva za Brodsko-posavsku županiju. S timom učenika sudjelovala na svjetskom natjecanju Coding4Mandela u prosincu 2023.(4. mjesto)

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2023 Zakon Group LLC