Cijeli program »
Digitalne oči za analogni svijet
Analitike učenja (engl. Learning Analytics) su procesi prikupljanja i analize podataka o učenju kako bi se stekao bolji uvid u učenički napredak, ponašanje i potrebe, te kako bi se umjetnom ili prirodnom inteligencijom donijele informirane odluke o poboljšanju nastave ili podršci učenicima. Te tehnike su utoliko bolje što je relevantnost i učestalost informacija kojim se puni analitički sustav veća. Analitike učenja često uključuju prikupljanje podataka o aktivnostima učenika, ocjenama, interakcijama na platformama za učenje, repozitorijima obrazovnih sadržaja i školskim informacijskim sustavima, no čitav „analogni“ svijet učenja često je za digitalne analitičke sustave uključujući umjetnu inteligenciju potpuno nevidljiv. Kako tome doskočiti?
Igrifikacija (eng. gamification) je odličan način za poticanje učenika na redovito prijavljivanje procesa svog učenja i ostvarivanja ishoda učenja analitičkom sustavu, ako će time biti na neki način nagrađeni, no nije ju lako ispravno dizajnirati. Igrifikacijom se učenike može nagrađivati za rješavanje online kvizova iz aktualne nastavne cjeline ili za evidentiranje aktivnosti, za vrijeme ili nakon što učenici završe učenje u fizičkom prostoru. Također se mogu nagrađivati grupna učenja pojedinih nastavnih cjelina, provjeravati stvarno postojanje grupe učenika u istom fizičkom prostoru i njihovu interakciju s papirnatim udžbenicima.
Zanimljive mogućnosti pružaju se ako analitički sustav nije sveden samo na prikupljanje i analizu podataka o procesu učenja, već posjeduje upravljačke elemente pa može pokretati i pratiti obrazovne aktivnosti u fizičkom prostoru, upozoravati učenike, pomagati im i upućivati ih nastavnicima ili jedne na druge za pomoć.
Ovo interaktivno predavanje potaknut će diskusiju o inovacijama na koji način iz digitalnog svijeta „vidjeti“ što se zbiva „IRL“ („in real life“), u kojem se i dalje događa velika većina procesa učenja.
Ciljana grupa: Ciljana skupina su ravnatelji i nastavnici srednjih i osnovnih škola.
Potrebna predznanja: Općenito razumijevanje algoritama i osnova analitika učenja koje većina nastavnika već posjeduje.
Broj sudionika:
Uvjeti za sudjelovanje na radionici: