Cijeli program »
Domovinski rat u hibridnoj nastavi
Za ostvarivanje ishoda o temi Domovinskog rata i Bitke za Vukovar predviđenih kurikulumom nastave Povijesti u 8. r. učenici uče kroz višegodišnji projekt Domovinski rat u kojem izvrsnom suradnjom dvije škole ostvaruju lijepe rezultate. Od posebne važnosti ističemo hibridnu nastavu. Kako bi bolje povezali dvije škole u radu koristimo videokonferenciju, obrnutu učionicu i izrađujemo digitalne sadržaje. Ostvarujemo suradnju s lokalnim udrugama branitelja. Škole u Republici Hrvatskoj sudjeluju u projektu „Posjet učenika osmih razreda Vukovaru“. U studenome i siječnju 2022., Vukovar su posjetili učenici osnovnih škola iz Ivanca i Prigorja Brdovečkog. Škole su na projektu surađivale tako što su na odgovoran način provele pripremu terenske nastave primjenom digitalne tehnologije uz korištenje principa obrnute učionice. Za vizualnu pripremu terenske nastave u Vukovaru gdje su u izvornoj stvarnosti stjecali znanja o važnim povijesnim događajima, prva je škola kreirala interaktivnu kartu (Google Earth) i označila uz pomoć simbola i oznaka memorijalne i povijesne lokalitete koje su učenici obje škole proučavali i istraživali uz primjenu IKT-a i radeći u timovima. Prije terenske nastave održano je predavanje o Domovinskom ratu, a za domaću zadaću pregledane su mrežne stanice MCDR Vukovar. Nakon terenske nastave, škole su suradnički nastavile rad na izradi digitalnog sadržaja za učenje i poučavanje te izradu digitalnih kvizova za potrebe vrednovanja terenske nastave. Date su jasne smjernice o korištenju digitalne tehnologije. Suradnja škola je nastavljena i u aktivnostima obilježavanja Dana sjećanja povodom kojega se u drugoj školi svake godine održava svečanost za javnost te zajedničko uključivanje u videokonferencijski Sat povijesti iz Vukovara i Sat povijesti iz Ivanca. U školski projekt uključila se razredna i predmetna nastava. Resursi stvoreni projektnim aktivnostima dio su interaktivne karte čija će primjena omogućiti lakše učenje, ali i motivaciju za zapamćivanje „teških“ povijesnih sadržaja. Iskustvo je pokazalo da su ostvarena interakcija i timski rad doprinijeli učinkovitosti obrazovnog procesa.
Ciljana grupa: Interaktivno izlaganje namijenjeno je svim učiteljima i nastavnicima zainteresiranim za obogaćivanje tradicionalnih metodičkih procesa kroz uspješnu realizaciju hibridne i projektne nastave s temom Domovinskog rata i stradanja Vukovara, suradničko učenje, primjenu digitalne tehnologije te inovativan i kreativan rad s učenicima.
Potrebna predznanja: Jednostavne vještine korištenja alata digitalne tehnologije te sposobnost primjene znanja u projektima koji se bave temom Domovinskog rata i stradanja Vukovara, kao i u svakodnevnom životu.
Broj sudionika:
Uvjeti za sudjelovanje na radionici: