Prezentacija
pptx 21.2MB |
Kognitivni agenti u osnovnom školstvu - iskustva i primjeri
U interaktivnom izlaganju prikazat će se primjena kognitivnih agenata koje su autori izradili u sklopu projekta Full STEAM Ahead! za II. osnovnu školu Varaždin. Kognitivni agent je umjetna inteligencija koja je u stanju komunicirati prirodnim jezikom, koristeći govorno sučelje te se najčešće prikazuje u obliku animiranog avatara koji predstavlja virtualnu osobu s kojom je moguće komunicirati govorom. Agenti su izrađeni koristeći metode strojnog učenja, procesiranja prirodnog jezika, animacije, pretvaranja govora u tekst, sintetizacije ljudskog govora, generiranje slika te transferom stila govora. U izradi agenata su sudjelovali nastavnici i učenici II osnovne škole pri čemu su nastavnici izradili popise tema i pitanja na koja agenti mogu odgovarati, a učenici su izradili slike avatara i nadjenuli im ime. Agenti su testirani u interaktivnim radionicama s učenicima različitih uzrasta te su se pokazali kao odlično sredstvo za rad s učenicima s poteškoćama. Posebice, učenici nižih razreda bili su izrazito zadovoljni „svojim“ agentima te su ih pohvalili da dobro poznaju gradivo.
Ciljana grupa: Interaktivno predavanje prvenstveno je namijenjeno učiteljima u osnovnoj školi, neovisno o tome je li riječ o razrednoj ili predmetnoj nastavi.
Potrebna predznanja: Osnovno poznavanje rada s računalom, osnove korištenja Interneta i web preglednika.
Broj sudionika:
-
Uvjeti za sudjelovanje na radionici:
Markus Schatten
Fakultet organizacije i informatike
Croatia
Prof. dr. sc. Markus Schatten je redoviti profesor i voditelj Laboratorija za umjetnu inteligenciju na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Obranio je doktorat u području informacijskih i komunikacijskih znanosti, znanstveni magisterij u području informacijskih znanosti te diplomu na prediplomskom studiju Informacijski sustavi. Autor je preko 110 znanstvenih i stručnih radova te dvije knjige. Drži nastavu na svim razinama studija (prediplomski, diplomski, specijalistički i doktorski studij) iz područja vezanih uz baze podataka, semantičko modeliranje, programiranje, računalne igre i umjetnu inteligenciju. Njegovo područje istraživanja je umjetna inteligencija i njezina primjena u različitim domenama poput višeagentnih sustava, virtualnih asistenata, računalnih igara, Interneta svega, rudarenja društvenog Weba i teorije autopoiesisa. Sudjelovao je na 15-ak znanstvenih i stručnih projekata uključujući nekoliko međunarodnih (FP7, COST, Erasmus+, EEAGrants). Vodio je uspostavni projekt HRZZ (ModelMMORPG Large-scale Multi-agent Modeling of Massively Multi-player on-line Role Playing Games), upravo vodi istraživački projekt (O_HAI4Games - Orchestration of Hybrid Artificial Intelligence Methods for Computer Games).
Marinela Schatten
Graditeljska, prirodoslovna i rudarska škola, Varaždin
Croatia
Marinela Schatten, mag.inf. nastavnica mentor, diplomirala je na Fakultetu organizacije i informatike na temu Forenzike društvenih aplikacija. Radila je u Srednjoj školi Dugo Selo gdje je predavala predmete vezane uz informatiku, računalstvo, baze podataka i razne oblike programiranja te u II. osnovnoj školi u kojoj je predavala informatiku učenicima 1. do 4. razreda. Trenutno je nastavnica informatike i računalstva na Graditeljskoj, prirodnoslovnoj i rudarskoj školi u Varaždinu gdje predaje informatiku na prirodoslovnoj gimnaziji te računalstvo na nizu strukovnih usmjerenja. Autorica je nekoliko znanstvenih i stručnih radova iz područja igrifikacije, društvenog web-a i računalne sigurnosti. Sudjeluje ili je sudjelovala na nekoliko međunarodnih projekata (Erasmus+, EEAGrants).
Ljiljana Inkret-Martičnević
II. osnovna škola Varaždin
Croatia
Ljiljana Inkret-Martinčević, mag. informatke, učitelj savjetnik, radi u II. osnovnoj školi Varaždin kao učiteljica informatike. Predavač u Centru izvrsnosti iz informatike Varaždinske županije. Sudjeluje u Croatian Makers Ligi od 2018. Sudjeluje u vođenju i provedbi međunarodnih projekata.