Cijeli program »
Humanoidni robot u učionici – alat, suradnik ili pomoćnik?
Robotika je jedno od područja tehnologije koje se koristi u različitim kontekstima života. Primjena naprednih tehnologija u obrazovanju, koje uključuju robotiku i umjetnu inteligenciju (UI), motivira učenike za učenje na različitim obrazovnim razinama. Robotika i UI potiču aktivno učenje na inovativan, učinkovit, motivirajući i individualiziran način. Humanoidni roboti u obrazovanju su robotski sustavi dizajnirani za interakciju s učenicima, a njihova primjena ima za cilj jačati pozitivan učinak na učenje, kod učenika osnažiti efekt uživanja, motivaciju i angažman, poboljšati ostvarene ishode učenja, pružiti personaliziranu podršku i potaknuti razvoj različitih vještina. Humanoidni roboti primjenjuju se u obrazovanju svih dobnih skupina, od djece predškolske dobi pa do odraslih osoba i u različitim područjima: učenje jezika, personalizirano učenje, suradničko učenje, emocionalna podrška, STEM područje, virtualna putovanja, programiranje i obrazovanje o robotici, obrazovanje učenika s teškoćama u razvoju, i dr. Primjerice, humanoidni roboti pomažu djeci s poremećajima iz spektra autizma u savladavanju socijalnih vještina, a istraživači predviđaju da će učenje uz pomoć robota biti sasvim uobičajeno već 2030. godine. Pregledom literature utvrđeno je da se humanoidni roboti primjenjuju uglavnom u predškolskom i osnovnoškolskom obrazovanju, no postoje primjeri uspješne primjene ovakvih vrsta robota u srednjoškolskom i visokom obrazovanju, te obrazovanju odraslih. Uz humanoidne robote učenje postaje zabavno i uzbudljivo, a učenici se motiviraju za učenje na inovativan i učinkovit način. Sudionicima će se predstavi primjere dobre prakse, pitanjima će se potaknuti na sudjelovanje u zajedničkoj raspravi o mogućnostima i rizicima primjene u nastavi predmeta koji predaju. Voditelji će biti autori, stručnost navedena u životopisu. Objavljeni rad: Ružić, I., Balaban, I. (2023) The use of social robots as teaching assistants in education: literature review. U: Vrček, N., Ortega, L., Grd, P., (ed.) Proceedings: 34th International Scientific Conference Central European Conference on Information and Intelligent Systems, Dubrovnik: University of Zagreb, Faculty of Organization and Informatics Varaždin, str. 205-212.
Ciljana grupa: učitelji i nastavnici svih predmeta, stručni suradnici
Potrebna predznanja: nema
Broj sudionika:
Uvjeti za sudjelovanje na radionici: