Cijeli program »
STEM + HISTORY
Interaktivno izlaganje predstavljanje je nekoliko projektnih aktivnosti koje povezuju STEM područja s povijesti, digitalno i manualno. Kroz istraživanje i kreativnost, navedene aktivnosti poboljšavaju usvojenost ishoda u predmetnim kurikulima STEM predmeta, povijesti i međupredmetnim temama u osnovnoj školi. Cilj uporabe tehnologije je usklađen s kurikularnom (kurikulum za međupredmetnu temu Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije za osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj) ulogom iste u vidu sredstva obogaćivanja procesa učenja primjenom raznih zanimljivih i jednostavnih alata. Uz pomoć Chat GPT-a ostvarili smo motivacijski aspekt uvodnog dijela sata na način da tom alatu „preusmjerimo“ pitanja učenika o samom nadolazećem nastavnom sadržaju iz povijesti te kritički evaluiramo povratnu informaciju koju im ponudi. Platformu MS Teams koristili smo za olakšavanje uključivanja drugih nastavnika ili stručnjaka u nastavni proces neovisno o putnim, vremenskim i drugim organizacijskim izazovima te tako omogućili i direktnu interaktivnu komunikaciju učenika s istim osobama. Za snimanje kraćih usmenih izlaganja praćenih uputama nastavnika koristili smo alate Camtasiu ili Cup Cat koji su poslužiti kao kompenzacija u slučaju odsutnosti nastavnika. Alat Wakelet smo koristili za čuvanje i organizaciju različitih vrsta sadržaja. Pogodnosti digitalnih alata (Canva, Wordwall, Genialy, Kahoot i MS Forms) koristili smo za provođenje završne etape nastavnog sata koja je od izuzetne važnost za utvrđivanje usvojenosti unaprijed zadanih odgojno – obrazovnih ishoda te samim time i mjerilo uspješnosti provedenog nastavnog sata. Brojne probleme vezane uz organiziranje ispisa radnih listića i drugih materijala vezanih uz provjeru ishoda riješili smo skeniranjem QR koda napravljenog u aplikaciji QRCode Monkey. Osim korištenja tehnologije, učenici su izrađivali i praktične radove (trojanskog konja, turski top i trsatsku kulu od šperploče; reciklirajući stvorili britansku flotu i utjelovili lik Karoline Riječke; simetrijom izradili papirnatog trsatskog zmaja). Izlaganje će reći “da” digitalnim alatima i Al u nastavi, ali u ravnoteži s praktičnim radom.
Ciljana grupa: učitelji razredne nastave, STEM učitelji te učitelji povijesti
Potrebna predznanja: osnove rada na računalu
Broj sudionika:
Uvjeti za sudjelovanje na radionici: