Cijeli program »
Budi moje oči
U ovom radu dan je primjer uporabe AI tehnologije u nastavi kao pomoći učenicima oštećena vida. Cilj je suvremenim pristupom olakšati inkluziju slabovidnih učenika u nastavni proces i razrednu zajednicu. U nastavu su uvedene i kombinirano korištene aplikacije Google objektiv, Microsoft Narrator, Integrirano povećalo te aplikacija Be My Eyes (AI). Zbog specifičnosti rada s učenicima 1. razreda korištenje „digitalnih asistenata“ bilo je od velike pomoći i učiteljici. Uvođenje AI tehnologije bilo je postupno i odgovaralo je trenutnim potrebama i sposobnostima učenika. Najveća poteškoća bila je pronaći aplikacije koje će učenici 1. razreda moći koristiti s obzirom na svoje sposobnosti, a to je u prvom redu podrazumijevalo odabir aplikacija koje imaju mogućnost korištenja hrvatskoga jezika. Za potrebe povećanja teksta ili slike prezentirane na ploči i u udžbenicima koristili smo Integrirano povećalo i Google objektiv što se pokazalo kao odlična aplikacija za tu svrhu jer ima mogućnost iščitavanja napisanog teksta. Microsoft Narrator korišten je za čitanje zaslona u razrednim aktivnostima koje su podrazumijevale korištenje računala. Kako je krajnji cilj osposobiti slabovidne učenike za snalaženje u svim životnim situacijama i u budućnosti, odlučili smo se za učenje uporabe aplikacije Be My Eyes(AI). To je aplikacija osmišljena kao aplikacija pomoći slabovidnim i slijepim osobama. Radi na principu povezivanja s mrežom volontera koji u realnom vremenu, koristeći kameru mobilnog uređaja, pomažu u snalaženju. Međutim, u ovu je aplikaciju ugrađena i AI tehnologija koja uz pomoć fotoaparata prepoznaje predmete i osobe u blizini i vrlo ih detaljno opisuje. Iako je ideja korištenja ovih aplikacija bila prije svega pomoć slabovidnim učenicima, uporaba ovih aplikacija imala je utjecaj na sve učenike. Ovakav način poučavanja mijenja i ulogu učitelja, olakšava i smanjuje potrebu za njegovom stalnom asistencijom, preuzima ulogu asistenta u nastavi te pruža učenicima s teškoćama višu kvalitetu obrazovanja i priprema ih za samostalan život u budućnosti.
Ciljana grupa: učitelji, stručni suradnici defektolozi, psiholozi
Potrebna predznanja: Nisu potrebna predznanja
Broj sudionika:
Uvjeti za sudjelovanje na radionici: