Skip to main content
CUC 2024

Cijeli program »
Prezentacija
View File
pptx
22.4MB

Budi moje oči

U ovom radu dan je primjer uporabe AI tehnologije u nastavi kao pomoći učenicima oštećena vida. Cilj je suvremenim pristupom olakšati inkluziju slabovidnih učenika u nastavni proces i razrednu zajednicu. U nastavu su uvedene i kombinirano korištene aplikacije Google objektiv, Microsoft Narrator, Integrirano povećalo te aplikacija Be My Eyes (AI). Zbog specifičnosti rada s učenicima 1. razreda korištenje „digitalnih asistenata“ bilo je od velike pomoći i učiteljici. Uvođenje AI tehnologije bilo je postupno i odgovaralo je trenutnim potrebama i sposobnostima učenika. Najveća poteškoća bila je pronaći aplikacije koje će učenici 1. razreda moći koristiti s obzirom na svoje sposobnosti, a to je u prvom redu podrazumijevalo odabir aplikacija koje imaju mogućnost korištenja hrvatskoga jezika. Za potrebe povećanja teksta ili slike prezentirane na ploči i u udžbenicima koristili smo Integrirano povećalo i Google objektiv što se pokazalo kao odlična aplikacija za tu svrhu jer ima mogućnost iščitavanja napisanog teksta. Microsoft Narrator korišten je za čitanje zaslona u razrednim aktivnostima koje su podrazumijevale korištenje računala. Kako je krajnji cilj osposobiti slabovidne učenike za snalaženje u svim životnim situacijama i u budućnosti, odlučili smo se za učenje uporabe aplikacije Be My Eyes(AI). To je aplikacija osmišljena kao aplikacija pomoći slabovidnim i slijepim osobama. Radi na principu povezivanja s mrežom volontera koji u realnom vremenu, koristeći kameru mobilnog uređaja, pomažu u snalaženju. Međutim, u ovu je aplikaciju ugrađena i AI tehnologija koja uz pomoć fotoaparata prepoznaje predmete i osobe u blizini i vrlo ih detaljno opisuje. Iako je ideja korištenja ovih aplikacija bila prije svega pomoć slabovidnim učenicima, uporaba ovih aplikacija imala je utjecaj na sve učenike. Ovakav način poučavanja mijenja i ulogu učitelja, olakšava i smanjuje potrebu za njegovom stalnom asistencijom, preuzima ulogu asistenta u nastavi te pruža učenicima s teškoćama višu kvalitetu obrazovanja i priprema ih za samostalan život u budućnosti.

Ciljana grupa: učitelji, stručni suradnici defektolozi, psiholozi

Potrebna predznanja: Nisu potrebna predznanja

Broj sudionika: 

Uvjeti za sudjelovanje na radionici: 

Jasenka Domazet
OŠ "Grigor Vitez" Osijek
Croatia

Učiteljica Jasenka Domazet učiteljica je razredne nastave u OŠ "Grigor Vitez" Osijek. Rođena je 1984. godine u Osijeku gdje je i završila Učiteljski fakultet. Kao učiteljica radi 16 godina. Želja za stalnim usavršavanjem i razvojem vještina poučavanja bila je razlog za sudjelovanje u raznim projektima. Trenutno članica Županijskog povjerenstva za LiDraNo Osječko-baranjske županije, organizatorica školskog natjecanja Dabar i koordinatorica Erasmus+ projekta.

Hrvoje Brod
OŠ "Grigor Vitez" Osijek
Croatia

Hrvoje Brod, rođen 1971. u Đakovu. Zvanje profesora fizike i politehnike stekao je 2001. godine na Pedagoškom fakultetu u Osijeku. Zaposlen od 19.rujna 2002. u OŠ “Grigor Vitez“ u Osijeku kao profesor fizike i tehničke kulture. Aktivan u brojnim projektima matične škole. Sudjeluje redovito i na gradskoj razini u svim projektima. Od brojnih postignuća važno je svakako spomenuti da je godine 2006. dobitnik Povelje zahvalnosti Zajednice za tehničku kulturu grada Osijeka, a 2013. dobitnik je Plakete Zajednice za tehničku kulturu Osječko-baranjske županije za iznimna postignuća i doprinos od osobitog značenja. U svojstvu ravnatelja Osnovne škole "Grigor Vitez" radi od 2015. godine. U proteklih devet godina kao ravnatelj bio je koordinator jedne od 46 eksperimentalnih škola u projektu Škola za život, član radne skupine u izradi kurikuluma međupredmetne teme Zdravlje i Održivi razvoj te je dva puta bio koordinator Erasmus projekta.

 


Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2023 Zakon Group LLC