Prezentacija
pptx 19.7MB |
Robot day
Sve bržim razvojem tehnologije ulazimo u razdoblje u kojem bi umjetna inteligencija trebala postati sastavni dio predmetnog kurikuluma Informatike. Potaknute tom idejom, nastao je projekt Robot day – Istra čiji je cilj popularizacija programiranja i umjetne inteligencije uz korištenje edukacijskih robota i UI kamere za učenike od 5. do 8. razreda.
Na ovoj radionici polaznici će se upoznati s aktivnostima koje su provedene u sklopu projekta Robot day – Istra te će nakon toga uz mentorstvo voditeljica radionice imati priliku istražiti različite vrste robota (Lego Spike, MODI, micro:Maqueen Plus V2 i mBot) te ih programirati prema pisanim uputama.
Po nekoliko primjeraka svih vrsta robota bit će s uputama raspoređeni na 5 stanica. Polaznici će posjetiti stanicu po stanicu, programirati robote i naučiti:
•kako sastaviti robot (Lego Spike i MODI)
•koji će uređaj koristiti za programiranje robota (tablet ili računalo)
•koji program koristiti za programiranje robota
•koje naredbe koristiti
•kako napisati i spremiti program
•kako povezati robot s tabletom ili računalom
•kako upravljati robotom.
Radionica će polaznicima pružiti priliku praktičnoga iskustva s različitim vrstama edukacijskih robota i istraživanje njihovih mogućnosti. U završnome dijelu radionice polaznici će razmijeniti međusobne dojmove, ideje i iskustva u radu s robotima.
Cilj je motivirati polaznike, ne samo učitelje Informatike, na korištenje edukacijske robotike i umjetne inteligencije u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima te na stvaranje kreativnih i inovativnih nastavnih sadržaja za korištenje navedenih tehnologija.
Ciljana grupa: Učitelji informatike, ali i sudionici zainteresirani za rad s edukacijskim robotima
Potrebna predznanja: Nije potrebno predznanje.
Broj sudionika: 20
Uvjeti za sudjelovanje na radionici:
Sanela Bodiš
Osnovna škola Marčana, Osnovna škola Juršići
Croatia
Sanela Bodiš, magistra primarnog obrazovanja s modulom Informatike, zaposlena je u OŠ Marčana i OŠ Juršići na radnome mjestu učiteljice informatike od 2015., odnosno 2017. godine do danas.
Mentorica je učenicima na natjecanjima iz informatike (Infokup – kategorije: digitalne kompetencije, osnove informatike i algoritmi) te se njeni učenici plasiraju na županijsku razinu natjecanja.
Provodi izvannastavnu aktivnost robotike od 2017. godine gdje daroviti i zainteresirani učenici usvajaju vještine rada s edukacijskim robotima i tehnologijama (Lego Spike Prime, micro Maqueen Plus V2, hexapod, mBot, MODI, arduino, micro:bit). Sprega darovitosti učenika, predanog rada i stručnog vodstva rezultira svake godine zapaženim sudjelovanjem učenika na robotičkim natjecanjima te projektima iz područja robotike (najpoznatiji su CM liga, MakeX, Projekt generacije Now, Škola Budućnosti).
Aktivna je i angažirana članica Društva informatičara Pula od 2019. godine te je u društvu sudjelovala kao voditeljica radionica i projekata za studente integriranog preddiplomskog i diplomskog učiteljskog studija s modulom Informatike te za učenike osnovnih škola u Puli, OŠ Marčana i OŠ Juršići.
Od 2018. do 2023. godine sudjelovala je u projektima Erasmus+ u OŠ Marčana kao mentorica učenicima, organizatorica te voditeljica radionica.
Ina Venier
OŠ Vladimira Nazora - SE "Vladimir Nazor", Rovinj - Rovigno
Croatia
Ina Venier diplomirana je učiteljica razredne nastave i informatike. Od 2007. radi u OŠ Vladimira Nazora Rovinj na radnom mjestu učiteljice informatike.
Mentorica je učenicima na natjecanjima iz informatike: Infokup (kategorije: osnove informatike i algoritmi, Dabar (preko Udruga Suradnici u učenju) i Informatička štafeta (koju organizira Društvo informatičara Pula).
Mentorica je učenicima na natjecanjima iz STEM područja: Croatian Makers liga (organizator IRIM – natjecanje iz edukacijske robotike s elementima UI), MakeX Hrvatska (napredna edukacijska robotika), Generation Now (organizator IRIM – projekt Arduino) i Škola budućnosti (organizatori Stemi Rijeka i Infobip Vodnjan – izrada chatbota s elementima UI).
Mentorica je u Udruzi tehničke kulture Galileo Galilei iz Rovinja čiji je član od 2013. godine gdje je provodila radionice za djecu osnovnoškolskog uzrasta: Osnove informatike za najmlađe, Izrada digitalnih animiranih priča, Programiranje u Pythonu, Osnove grafičkog dizajna i Izrada videozapisa u online aplikacijama.
Članica je Društva informatičara Pula od 2018. godine u kojem je radila kao član stručnog povjerenstava za vrednovanje digitalnih radova učenika individualnog natjecanja iz informatike – „Pula moj grad“.
2018. godine postaje jedna od rijetkih IRIM-ovih ambasadorica te u toj ulozi provodi edukacije za učitelje u IRIM-ovim STEM projektima.
Od 2021. godine s višim predavačem Jankom Žufićem, dipl. ing. (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli) surađuje u provođenju znanstvenih istraživanja iz područja odgoja i obrazovanja u osnovnoj školi.
Jelena Tintor Dujmović
OŠ Jurja Dobrile - SE "Juraj Dobrila", Rovinj- Rovigno
Croatia
Jelena Tintor Dujmović učiteljica je informatike u OŠ Jurja Dobrile Rovinj sa dvadesetogodišnjim radnim stažem. Na Filozofskome fakultetu u Rijeci završila je dvopredmetni studij matematike i informatike. Napredovala u zvanje mentora i voditeljica je Županijskog stručnog vijeća učitelja informatike u Istarskoj županiji. Mentorica je učenicima na županijskim i državnim natjecanjima iz informatike u organizaciji AZOO, te od ove godine na međunarodnom natjecanju First Lego League. Aktivno sudjeluje u međunarodnoj inicijativi za promicanje programiranja EU Code Week i natjecanju Dabar. Sudjelovala je u nekoliko međunarodnih Erasmus + projekata. Aktivni je član Društva informatičara Pula te je u društvu sudjelovala kao voditeljica radionica za studente. Redovito se stručno usavršava i aktivno sudjeluje na stručnim skupovima na kojima i održava predavanja i radionice.