Cijeli program »
Primjena AI u obrazovanju iz predmeta priroda
ChatGPT je jedan od najvećih i najnaprednijih jezičnih modela koji su trenutno dostupni. Osim što je je obučen na ogromnoj količini tekstualnih podataka pribavljenih iz različitih izvora, interakcija između čovjeka i računala odvija se prirodnim jezikom, a njegova sposobnost generiranja tekstualnih odgovora obuhvaća i pisanje priča, eseja, nastavnih planova i scenarija poučavanja, ciljeva i ishoda učenja, scenarija za podcast ili videozapis, izradu rubrika za vrednovanje pa čak i programiranje i pronalaženje pogrešaka u kodovima. Prilikom korištenja ovog alata treba postavljati jednostavna pitanja. Kvalitetniji su odgovori pri upotrebi engleskog jezika. KRATAK OPIS PRIMJENE ALATA U NASTAVI: Učenici su po skupinama imali zadatak izraditi hranidbene mreže različitih ekosustava. Kako se teško snalaze u imenima biljaka i životinja, te tko je kome hrana, ovaj se alat pokazao kao odličan izvor informacija u izradi hranidbenih lanaca i hranidbene mreže. Cilj je bio izraditi što veću i širu hranidbenu mrežu počevši od proizvođača, preko niza potrošača do razlagača. U traku alata za komunikaciju učenici su upisivali pojmove, npr. Tko se hrani maslačkom? U ChatGPT pojavljivala su se imena životinja koje su potom upisivali u svoju hranidbenu mrežu. U slučaju neke nepoznate životinje ili one koja ne obitava na našem području nisu je stavljali u svoj primjer hranidbene mreže. Pronašavši životinju koja se hrani maslačkom, odabirali su dalje tko se hrani tom životinjom te tražili potrošača 2. reda te dalje 3 reda. Napisane primjere učenici su crtali. Postavljanjem pitanja o njihovoj ugroženosti, učenici su saznavali kako onečišćenja i ostali postupci čovjeka utječe na njih te koliko su u stvarnosti ugrožene. Raspravljali smo o potrebi njihove zaštite te što se sve poduzima na našem području u cilju očuvanja takvih životinja. Sudionicima bi bili predstavljeni radovi učenika. Nakon odrađene aktivnosti uočeno je da alat mogu jednostavno koristiti i učenici s teškoćama u svladavanju nastavnih sadržaja.
Ciljana grupa: Aktivnost je namijenjena za učitelje i profesore koji rade s učenicima koji su inkluzijom uključeni u nastavni proces no alat je svakako primjenjiv i za učitelje osnovne i srednje škole te studentima. S obzirom da alat može poslužiti i osobno za pronalaženje ideja, mogu ga koristiti i odgojitelji u svom radu.
Potrebna predznanja: Najosnovnije korištenje računala.
Broj sudionika:
Uvjeti za sudjelovanje na radionici: